بوریس جانسون، وزیر سابق بازرگانی بین الملل بریتانیا را به عنوان نامزد پست مدیرکلی «سازمان تجارت جهانی» معرفی کرد

شنبه, 21 تیر,1399 09:02 ق.ظ

نامه بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به دکتر دیوید واکر، درباره نامزدی دکتر لیم فاکس، برای سمت مدیرکلی سازمان تجارت جهانی

8 جولای 2020

 

عالی جناب

بریتانیا مفتخر است دکتر لیم فاکس را برای سمت مدیرکلی سازمان تجارت جهانی نامزد نماید. بریتانیا از گذشته دور تا به امروز، از سازمان تجارت جهانی و قوانین بر پایه تجارت آزاد و عادلانه به عنوان مسیر دستیابی به سعادت و امنیت برای همه ملت ها حمایت کرده است. اکنون که جهان در تلاش برای رهایی از چالش مشترک همه گیری کووید19 به سر می برد، نقش تجارت آزاد و عادلانه بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.

دکتر فاکس شدیداً حامی سیاست خلع سلاح چند جانبه است. او دانش جامعی از سیستم تجارت جهانی را از سال های فعالیتش به عنوان وزیر کابینه و وزیر بازرگانی بین الملل همراه می آورد. او حامل تجربه دست اولی از چالش های فنی و سیاسی مذاکره توافقات تجاری، و همچنین اصلاحات مورد نیاز به منظور حصول اطمینان از این که سیستم تجارت جهانی در همه کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی به سرمنزل مقصود می رسد، است.

از آنجا که ما مسیری برای نوین سازی سازمان تجارت جهانی ترسیم می کنیم، دکتر فاکس اطمینان خواهد داد که صدای همه اعضای سازمان تجارت جهانی شنیده شود، و نیز این که مزایای تجارت توسط همه اعضای سازمان تجارت جهانی درک شود.

ارادتمند شما

بوریس جانسون