media.news.imagealternatetextformat

نیروی سایبریملی انگلیس تاسیس شد

شنبه, 01 آذر,1399 11:01 ق.ظ

انگلیس شاخه نیروی سایبری برای مقابله با کودک آزاری، گروه های تروریستی و غیره تاسیس کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ایندپندنت، انگلیس نیروی ملی سایبری خود را تاسیس کرد. این نیرو قادر به مقابله با اقدامات کشورهای مهاجم، گروه‌های تروریستی، شبکه‌های جرایم سازمان یافته و حلقه‌های بین‌المللی آزارگران کودک است.

در حقیقت نخستین نیروی سایبری انگلیس متشکل از مرکز ملی امنیت سایبری، ستاد ارتباطات دولت (GCHQ)، آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی و ارتش انگلیس است.

هدف این سازمان فراهم کردن کمک‌های پیشرفته فناورانه برای عملیات‌های مختلف جنگی زمینی گرفته تا مقابله با استفاده از اینترنت برای کودک آزاری است.

به گفته مقامات دفاعی و اطلاعات انگلیس، با توجه به تهدیدهای حوزه سایبری، نیاز برای ایجاد چنین نیروی متمرکزی افزایش یافته است.

طی ۶ ماه گذشته حملات سایبری علیه زیربنای استراتژیک و تلاش برای هک تحقیقات درباره کووید ۱۹ در انگلیس افزایش یافته است. از سوی دیگر انتشار اخبار جعلی نیز وسیع‌تر شده است.

همچنین به گفته ژنرال پاتریک ساندرز رئیس فرماندهی استراتژیک انگلیس ارتش این کشور ماهانه با ۱۸۰ حمله سایبری دست و پنجه نرم می‌کند.

پیش بینی می‌شود نیروی سایبری انگلیس با ۳ هزار پرسنل فعالیت خود را آغاز کند اما تعداد مقرهای آن در سراسر کشور افزایش می‌یابد.