media.news.imagealternatetextformat

در آستانه پایان دوره انتقالی برگزیت؛ انگلیس: مشکلات عمده ای پیش روی توافق تجاری با اتحادیه اروپا است

یکشنبه, 23 آذر,1399 11:31 ق.ظ

مذاکرات شب گذشته انگلیس و اتحادیه اروپا، هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت تا آنجا که وزیر خارجه انگلیس می‌گوید هنوز هم مشکلات جدی پیش روی توافق تجاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رویترز، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس می‌گوید لندن و اتحادیه اروپا همچنان تا رسیدن به توافقی که تعیین‌کننده مناسبات تجاری آنها در دوره پسابرگزیت است، مشکلات جدی پیش رو دارند و در حالی که تا ضرب‌الاجل روز یکشنبه، فرصتی باقی نمانده؛ باید برای تداوم گفتگوها بعد از این تاریخ، تلاشی چشمگیر انجام شود.

به گفته وی، روز یکشنبه، طرفین باید درباره آینده مذاکرات تجاری، تصمیم‌گیری کنند و به یک جمع‌بندی برسند.

این در حالی است که مذاکرات شب گذشته بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس با اورزلافون درلاین رئیس کمیسیون اروپا، بی‌نتیجه به پایان رسید.

به گفته سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس، «شکاف‌های عمده‌ای» در این زمینه باقی مانده اما مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و تا روز یکشنبه روشن می‌شود که آیا حصول توافق ممکن است یا خیر.

انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کرده و دوره انتقالی برگزیت هم در آستانه اتمام است. در این دوره، لندن همچنان مطابق قوانین و توافق‌های قبلی با اروپا رابطه داشت حال آنکه با پایان دوره انتقالی، توافق‌های جدیدی برای تنظیم روابط دو طرف لازم است.

به گفته فون درلاین، انگلیس و اتحادیه اروپا همچنان درباره مسائل مورد مذاکره با هم فاصله دارند.