media.news.imagealternatetextformat

درخواست اروپا از بانک جهانی برای توقف سرمایه‌گذاری در سوخت های فسیلی

یکشنبه, 10 اسفند,1399 08:32 ق.ظ

مقامات ارشد اروپا از مدیریت بانک جهانی خواسته اند تا استراتژی خود درباره تغییر وضعیت آب و هوا را گسترش داده و سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با نفت و زغال سنگ در سراسر جهان را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که مقامات ارشد اروپا از مدیریت بانک جهانی خواسته اند تا استراتژی خود درباره تغییر وضعیت آب و هوا را گسترش داده و سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با نفت و زغال سنگ در سراسر جهان را لغو کند.

این مقامات همچنین از بانک جهانی درخواست کرده اند تا به تدریج سرمایه گذاری در پروژه های گاز طبیعی را نیز حذف کند.

در یک نامه شش صفحه ای مورخ چهارشنبه، مدیران اجرایی بانک جهانی به نمایندگی از کشورهای عمده سهامدار در اروپا و کانادا از اقدامات این بانک برای حمایت مالی از کاهش انتشار کربن در جهان استقبال کردند.

به گفته این منابع، آنها از بانک جهانی که بزرگترین تأمین کننده بودجه برای کاهش تغییرات آب و هوایی در کشورهای در حال توسعه می باشد، خواستند که حتی فراتر از این هم اقدام کند.

مقامات اروپایی در این نامه نوشتند: ما ... فکر می کنیم این بانک اکنون باید فراتر رفته و کلیه سرمایه گذاری های مربوط به زغال سنگ و نفت را رها کرده و یک سیاست کلی برای حذف تدریجی سرمایه گذاری در پروژه های گازی ترسیم کند.

یکی از منابع آگاه گفت: مقامات اروپا به سرمایه گذاری 620 میلیون دلاری بانک جهانی در پروژه چند میلیارد دلاری گاز مایع در موزامبیک که در ژانویه توسط هیئت مدیره این بانک تصویب شد، اشاره کردند اما خواستار لغو آن نشدند.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی روز جمعه به مقامات مالی گروه 20 اعلام کرد که این بانک برای دومین سال متوالی در سال 2021 برای کاهش و تعدیل تغییرات آب و هوایی سرمایه گذاری های بی سابقه ای انجام خواهد داد.