media.news.imagealternatetextformat

جو بایدن رقیب انتخاباتی خود را به عنوان وزیر ترابری معرفی کرد

شنبه, 06 دی,1399 08:38 ق.ظ

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، روز چهارشنبه به طور رسمی پیت بوتجج، یکی از رقبای پیشین اش در انتخابات درون حزبی دموکرات ها، را به عنوان وزیر ترابری دولت خود معرفی کرد.

به گزارش بخش انگلیسی صدای آمریکا، بایدن روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «شهردار پیت بوتجج یک وطن پرست و حل کننده مشکلات است که بهترین خصوصیات ما به عنوان یک کشور را بازتاب می دهد. من او را به عنوان وزیر ترابری انتخاب می کنم زیرا این جایگاه نقطه پیوند چالش های به هم پیوسته و فرصت های پیش روی ما است.»

رئیس جمهور منتخب آمریکا افزود: «مشاغل، زیرساخت ها، برابری و تغییرات اقلیمی همه در وزارت ترابری که محل طرح های بسیار بلندپروازانه برای بازسازی بهتر کشور هستند جمع شده اند. من به شهردار پیت اطمینان دارم که این کار را با تمرکز، شایستگی و بصیرتی جسورانه رهبری کند؛ او مردم را برای انجام امور بزرگ گردهم می آورد.»

پیت بوتجج، شهردار پیشین ساوت بند ایالت ایندیانا، از چهره های مایه شگفتی در رقابت های درون حزبی دموکرات ها در سال گذشته میلادی بود. او نخستین نامزد انتخاباتی است که آشکارا همجنسگرایی خود را عنوان کرده و شماری از نمایندگان انتخاباتی مجمع ملی یک حزب بزرگ را به خود اختصاص داده است. بوتجج در ماه مارس از ادامه رقابت انصراف داد و حمایت خود را از بایدن اعلام کرد.

بوتجج ۳۸ ساله از سال ۲۰۱۸ با همسرش چستن ازدواج کرده است.

او در مقام وزیر ترابری بر سیستم بزرگراه ها، هواپیمایی، قطارها و حمل و نقل عمومی ایالات متحده نظارت خواهد کرد.

بایدن عهد کرده است، در قالب تلاش های تازه برای تقویت اقتصاد آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا، میلیاردها دلار صرف بهبود زیرساخت های آمریکا کند.

جو بایدن همچنین جنیفر گرنهلم، فرماندار پیشین ایالت میشیگان، را به عنوان وزیر انرژی کابینه خود در نظر دارد.

جنیفر گرنهلم، فرماندار پیشین ایالت میشیگان، در حال سخنرانی در مجمع ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا. ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۶.

گرنهلم ۶۱ ساله نخستین فرماندار زن ایالت میشیگان بود و در آن ایالت سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ خدمت کرد. او در سال ۲۰۰۹ با دولت باراک اوباما و جو بایدن در نجات اقتصادی خودروسازی های جنرال موتورز و کرایسلر در میشیگان همکاری کرد.

گرنهلم در مقام فرماندار از تلاش ها برای ساخت کارخانه باطری های پیشرفته مورد استفاده در خودروهای برقی، با وجود ابراز نگرانی ها نسبت به دور شدن از موتورهای بنزینی، حمایت کرد. او همچنین برای تعیین یک معیار مصرف انرژی فشار آورد که بر مبنای آن بخشی از انرژی مصرفی میشیگان باید از منابع تجدیدپذیر به دست می آمد.

او اخیرا در دانشگاه برکلی کالیفرنیا بودجه ایالتی، مشاغل انرژی های پاک و تنوع بخشیدن به اقتصاد را تدریس کرده است.

اگر سنا به جنیفر گرنهلم رای اعتماد بدهد، او دومین زنی است که اداره وزارت انرژی آمریکا را برعهده می گیرد.

بخش عمده ای از بودجه وزارت انرژی ایالات متحده صرف نوسازی زرادخانه کلاهک های هسته ای و پاکسازی سامانه های هسته ای می شود.