media.news.imagealternatetextformat

جانسون روز موسوم به آزادی در انگلیس را به تعویق انداخت

شنبه, 29 خرداد,1400 02:18 ب.ظ

نخست وزیر انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس هندی و افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا اعلام کرد که تاریخ مقرر برای لغو همه محدودیت‌ها در این کشور که برای ۲۱ ماه جاری برنامه ریزی شده بود به مدت ۴ هفته دیگر به تعویق می‌افتد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از "ان تی وی"، انگلیس در اوایل سال جاری میلادی در مبارزه با بحران کرونا بسیار موفق عمل کرد. اما حالا شیوع ویروس هندی در انگلیس شرایط را برای این کشور دشوار کرده است.

به دلیل گسترش سریع ویروس جهش یافته هندی مردم انگلیس باید مدت طولانی تری برای لغو همه محدودیت ها منتظر بمانند. "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اقدامات کرونایی را تا 19 جولای (28 تیرماه) تمدید کرد. این خبر را وی شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. همچنین لندن در واکنش به شیوع گسترده ویروس هندی در این کشور یک بار دیگر تسریع برنامه های واکسیناسیون را در دستور کار قرار می دهد.

به این ترتیب روز موسوم به آزادی که برای 21 ژوئن مقرر شده بود و قرار بود در این روز همه محدودیت ها در انگلیس لغو شود به مدت 4 هفته دیگر به تعویق افتاد.

با وجود اینکه کمپین واکسیناسیون سراسری در انگلیس به سرعت پیش می رود اما شیوع ویروس جهش یافته هندی در این کشور بار دیگر جان تازه ای به نمودار مبتلایان جدید در این کشور داده و روند ابتلا به این بیماری در این کشور سرعت پیدا کرده است.

در انگلیس تا به حال حدود 57 درصد بزرگسالان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. شمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس که مدتی بود روند کاهشی خوبی داشت و به زیر 20 نفر در ازای هر 100 هزار نفر رسیده بود دوباره به حدود 68 نفر رسیده است.

بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت گذشته در انگلیس حدود 7742 نفر به کرونا مبتلا شده و 3 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب از آغاز شیوع کرونا تا به حال در این کشور حدود 4573419 نفر به کرونا مبتلا شده و 127907 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.