media.news.imagealternatetextformat

بعیدی‌نژاد: واکسیناسیون ۱۰ میلیون نفر در انگلیس، مرگ‌های کرونایی را کم نکرد

دوشنبه, 20 بهمن,1399 08:24 ق.ظ

سفیر ایران در لندن گفت: در انگلیس آمار کسانی که واکسن زده‌اند از ۱۰ میلیون گذشته اما تعداد مبتلایان و فوت شدگان هنوز بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به مساله خرید واکسن و بحث مقابله با کرونا نوشت: «هنوز ارتباط مستقیمی بین شروع واکسیناسیون در برابر کرونا با کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا تثبیت نشده است.

وی افزود: در انگلیس آمار کسانی که واکسن زده‌اند از ۱۰ میلیون گذشته است اما تعداد مبتلایان و فوت شدگان هنوز بسیار بالاست. وضعیت در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی هم شبیه به همین است. واکسیناسیون تنها راه مقابله موثر با کروناست و کشورهای جهان به تدریج این مرحله را باید پشت سر بگذارند. اما این به معنای این نیست که تصور شود واکسیناسیون به سرعت تعداد مبتلایان و فوت شدگان را کاهش خواهد داد.

سفیر ایران در لندن موثرترین شیوه برای مقابله با کرونا را در سراسر جهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: حفظ این پروتکل‌ها همزمان با واکسیناسیون موثرترین راه مقابله است.

بعیدی‌نژاد تاکید کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند فقط با واکسیناسیون مردم خود، خود را در این جهان پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند. بر این اساس باید حرکتی همه گیر و جهانی وجود داشته باشد. این موضوع امروز مورد تاکید جدی کشورها در سازمان بهداشت جهانی است که مقابله با شیوع کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد، همه باید مشارکت کنند، و هدف طراحی برنامه کوواکس نیز امکان در اختیار گذاشتن واکسن به تمامی کشورها از طریق توزیع گسترده واکسن، نیز همین است.

وی افزود: خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش می‌رود، چهار میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک (که واکسن بسیار خوب و موثری است) خریداری شده که اولین محموله دیروز وارد شد، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کوواکس خریداری شده است که قرار است بزودی به ایران ارسال گردد و همینطور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می‌توانند به مرحله تولید برسند.»