media.news.imagealternatetextformat

بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان با 6 سرنشین پرواز کرد

شنبه, 12 مهر,1399 01:55 ب.ظ

شرکت زیروآویا از تکمیل پرواز اولین هواپیمای جهان که سوخت هیدروژنی مصرف می‌کند، خبر داده است. این هواپیما حداکثر می‌تواند ۶ سرنشین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نیواطلس، هواپیمای یادشده پایپر کلاس ام نام دارد و پرواز آن از مرکز تحقیقات و توسعه این شرکت در کرانفیلد انگلیس انجام شد. این هواپیما با موفقیت تمامی مانورهای در نظر گرفته شده را انجام داد و سپس در همان محل بر زمین نشست.

شرکت زیروآویا قصد دارد در آینده به تولید انبوه هواپیماهایی بپردازد که هیبریدی بوده و می‌توانند از هیدروژن و الکتریسیته به عنوان منبع انرژی استفاده کنند. امید می‌رود در آینده هواپیماهای هیدروژنی با ظرفیت حمل بیشتر بار و مسافر نیز ساخته شود.

تأمین مالی این طرح توسط دولت انگلیس انجام می‌شود و ظرف سه سال آینده منجر به تولید هواپیماهای هیدروژنی با ۱۰ تا ۲۰ نفر ظرفیت پرواز می‌شود. این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰ تا ۱۰۰ افزایش می‌یابد. در نهایت قرار است تا سال ۲۰۴۰ هواپیماهای هیدروژنی تولید شوند که می‌توانند ۲۰۰ مسافر را در مسافت‌های حداکثر ۵۵۵۶ کیلومتری حمل کنند.

قرار است هواپیمای شش نفره فعلی در آزمایش نهایی مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را از انگلیس تا اسکاتلند طی کند. این هواپیماها بسیار کم صدا بوده و محیط زیست را آلوده نمی‌کنند.