media.news.imagealternatetextformat

برنامه دولت انگلیس برای کاهش تاثیر ضربه اومیکرون به مشاغل

دوشنبه, 13 دی,1400 08:04 ق.ظ

دولت انگلیس در حالی که تلاش خود را برای به حداقل رساندن اختلال ناشی از گسترش سریع اومیکرون در این کشور افزایش داده است، از مدیران بخش دولتی خواست تا برنامه های اضطراری خود را برای بدترین سناریو یعنی غیبت ۲۵ درصدی کارکنان آزمایش کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از رویترز، دولت انگلیس در حالی که تلاش خود را برای به حداقل رساندن اختلال ناشی از گسترش سریع اومیکرون در این کشور افزایش داده است، از مدیران بخش دولتی خواست تا برنامه های اضطراری خود را برای بدترین سناریو یعنی غیبت 25 درصدی کارکنان آزمایش کنند.

در بیانیه دولت انگلیس آمده است: با توجه به اینکه تعداد مبتلایان روزانه به بالاترین رقم خود رسیده و افرادی که آزمایش آنها مثبت است باید حداقل به مدت هفت روز خود را قرنطینه کنند، دولت انتظار دارد که مشاغل و بخش خدمات عمومی در هفته‌های آینده با اختلال مواجه شوند.

این بیانیه همچنین می افزاید: تاکنون اختلالات ناشی از شیوع اومیکرون در بیشتر سازمان‌های بخش دولتی کنترل شده است، اما از رهبران این بخش خواسته شده است تا برنامه‌های خود را برای بدترین سناریوهای غیبت 10، 20 و 25 درصدی نیروی کار آزمایش کنند.

دفتر کابینه انگلیس که اقدامات دولت را هماهنگ می‌کند، اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور از وزرا خواسته است تا با بخش‌های مربوطه خود برای توسعه برنامه‌های اضطراری همکاری نزدیکی داشته باشند.

بر اساس این بیانیه، تاثیر اومیکرون بر نیروی کار در زنجیره تامین، خدمات عمومی و مدارس به دقت تحت نظارت است. اقدامات کاهشی شامل درخواست از داوطلبانی مانند معلمان بازنشسته برای بازگشت به کار است.

دفتر کابینه گفت: کار برای شناسایی تغییرات بالقوه نظارتی، سیاستی یا عملیاتی که می تواند اختلالات احتمالی را به حداقل برساند یا کاهش دهد، در حال انجام است.

تعداد روزانه مبتلایان جدید به بیماری کووید-19 در سراسر بریتانیا در روز جمعه به رکورد 189846 نفر رسید که بسیار بیشتر از موج های قبلی محسوب می شود.