media.news.imagealternatetextformat

بحران سوخت در انگلیس همچنان ادامه دارد

چهار شنبه, 14 مهر,1400 03:11 ب.ظ

یک هفته پس از آغاز بحران سوخت در انگلیس، لندن پایتخت این کشور همچنان شاهد صف‌های طولانی ماشین‌ها در پمپ بنزین هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بی بی سی، با وجود سپری شدن بیش از یک هفته از بحران سوخت در انگلیس، لندن پایتخت این کشور همچنان شاهد صف‌های طولانی ماشین‌ها در پمپ بنزین هاست.

گفته شده در بهترین حالت، خرید بنزین در صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها حداقل سه ساعت زمان خواهد برد و البته ممکن است بنزین در این مدت نیز تمام شود.

از سوی دیگر، کمبود شدید سوخت خودروها، موجب شده تا مواد اولیه و قطعات به موقع به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نرسد و روند تولید در انگلیس نیز با اختلال روبرو شود.

همچنین کمبود بنزین و گازوئیل باعث شده تا تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در فروشگاه‌ها نیز دچار اختلال بیشتر شود و فروشگاه‌های بزرگ با قفسه‌های خالی مواجه شوند.

شرایط بحرانی کمبود سوخت همچنین فشار دوچندانی را متوجه شبکه حمل و نقل عمومی و مترو لندن کرده و گفته شده مترو لندن بدلیل هجوم مسافران با خطرات بسیاری روبروست.

گرچه وزرای کابینه بوریس جانسون ادعا کرده‌اند که بحران کمبود سوخت تا حد زیادی فروکش کرده است ولی خرده‌فروشان می‌گویند هنوز بیش از ۲۰۰۰ جایگاه عرضه بنزین با کمبود شدید سوخت مواجه هستند.

منتقدان بر این باورند که دولت انگلیس برای جلوگیری از بروز وضع موجود پیش‌بینی لازم را صورت نداده است و حتی این احتمال وجود دارد که فروش سوخت در روزهای آینده سهمیه‌بندی شود، همان گونه که برخی رانندگان خودرو در لندن گفته اند که فقط به میزان ۳۳ پوند توانسته اند بنزین خریداری کنند و با ظرفیت نیمه مجبور به ترک پمپ بنزین شده اند.

این در حالی است که همزمان، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در روز افتتاحیه اجلاس حزب محافظه کار در شهر «منچستر» گفته است که بحران سوخت علیرغم گزارش‌ها از صف‌های طولانی بنزین در برخی از مناطق کشور در حال کاهش است. با این حال، او اذعان کرد که اقتصاد انگلیس با تنش‌ها و فشارها روبه‌رو است. جانسون در ادامه گفت که ممکن است کمبود سوخت تا کریسمس ادامه پیدا کند.

در حالی که دولت انگلیس می‌گوید سوخت کافی در پالایشگاه‌ها وجود دارد، اما کمبود راننده حمل‌ونقل، عملیات انتقال سوخت به برخی پمپ بنزین‌ها را کند کرده است.

چهارشنبه گذشته، ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل‌ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت.

انگلیس در ابتدای امسال بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل‌ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به پنج هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود.