media.news.imagealternatetextformat

انگلیس از فیس بوک و گوگل مالیات می گیرد

چهار شنبه, 12 شهریور,1399 12:11 ب.ظ

وزارت دارایی انگلیس تصمیم دارد از شرکت های فناوری مانند گوگل و فیس بوک مالیات دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رویترز، روزنامه «میل آن ساندی» در گزارشی ادعا می کند ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس تصمیم دارد مالیاتی برای شرکت های فناوری از جمله فیس بوک و گوگل اجرا کند زیرا در وضعیت حاضر درآمد زیادی ندارد. چنین اقدامی احتمالا به معامله تجاری با آمریکا ضربه می زند.

انگلیس در ماه آوریل و پس از عیان شدن کندی روند مذاکرات جهانی درباره وضع مالیات بر شرکت های فناوری، قانون مالیات بر سرویس های  دیجیتال خود را رونمایی کرد.

پیش بینی می شود مبلغ این مالیات طی یک سال به ۵۰۰ میلیون پوند( ۶۵۴ میلیون دلار) برسد و صرف هزینه های مالی عمومی کشور شود.

اما این مبلغ فقط بخشی از بدهی  ۲۰۰ میلیارد پوندی دولت انگلیس از زمان شیوع ویروس کرونا تا به حال است.

البته کارشناسان اشاره می کنند این مالیات احتمالا به ایجاد مانعی درخصوص معاملات میان آمریکا و انگلیس پس از تکمیل فرایند برگزیت منجر می شود. در حال حاضر فرانسه و کشورهای دیگر  نیز چنین مالیاتی را وضع کرده یا مشغول بررسی آن هستند.این روزنامه به نقل از  نماینده وزارت دارایی این کشور نوشته است: ما کاملا شفاف بوده ایم این یک مالیات موقت است و هنگامیکه یک راه حل مناسب جهانی اجرا شود، حذف خواهد شد. ما برای دستیابی به این هدف به همکاری با شرکای خود ادامه می دهیم.